اللهم عجل لولیک الفرج بحق زینب کبری سلام الله علیها

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

اللهم عجل لولیک الفرج بحق زینب کبری سلام الله علیها

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

مشخصات بلاگ

سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان علیه السلام، هدیه به ساحت مقدس حضرت زهراء سلام الله علیها و ارواح طیبه شهداء صلوات
الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

آخرین مطالب

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

اَلسَّلامُ عَلَیکمْ یا اَهْلَ بَیتِ النُّبُوَّة

الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم

وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ‌ مِن بَعْدِ الذِّکْرِ‌ أَنَّ الْأَرْ‌ضَ یَرِ‌ثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ

و در حقیقت، در زبور پس از تورات نوشتیم که زمین را بندگان شایسته ما به ارث خواهند برد.

سوره مبارکه انبیاء آیه ۱۰۵

منبع (ادامه ...)

بسم الله الرحمن الرحیم

تفسیر سوره مبارکه انعام آیه ۹۳

و من اظلم ممن افترى على الله کذبا او قال اوحى إلى و لم یوح إلیه شى ء و من قال سأنزل مثل ما انزل الله و لو ترى إذ الظالمون فى غمرات الموت و الملائکة باسطوا اءیدیهم اخرجوا انفسکم الیوم تجزون عذاب الهون بما کنتم تقولون على الله غیر الحق و کنتم عن ایاته تستکبرون(۹۳)

ترجمه :
۹۳ - چه کسى ستمکارتر است از کسى که دروغى به خدا ببندد یا بگوید وحى بمن فرستاده شده در حالى که وحى به او نشده باشد، و کسى که بگوید من هم همانند آنچه خدا نازل کرده نازل میکنم ، و اگر ببینى هنگامى که (این ) ظالمان در شداید مرگ فرو رفته اند و فرشتگان دستها را گشوده به آنان مى گویند جان خود را خارج سازید امروز مجازات خوار کننده اى در برابر دروغهائى که به خدا بستید و در برابر آیات او تکبر ورزیدید، خواهید دید، (در آن روز به حال آنها تاسف خواهى خورد
شان نزول :
در شان نزول این آیه روایات متعددى در منابع حدیث و کتب تفسیر نقل شده از جمله اینکه آیه در مورد شخصى به نام عبد الله بن سعد که از کاتبان وحى بود و سپس خیانت کرد و پیغمبر (صلى اللّه علیه و آله و سلّم ) او را طرد نمود و پس از آن ادعا کرد که من میتوانم همانند آیات قرآن بیاورم نازل گردیده ، جمعى از مفسران نیز گفته اند که آیه یا قسمتى از آن در باره مسیلمه کذاب که از مدعیان دروغین نبوت بود نازل گردیده است ، ولى با توجه به اینکه داستان مسیلمه در اواخر عمر پیغمبر (صلى اللّه علیه و آله و سلّم ) بود، و این سوره از سوره هاى مکى است طرفداران این شان نزول معتقدند که این آیه همانند چند آیه دیگر از این سوره در مدینه نازل شده است و به دستور پیامبر (صلى اللّه علیه و آله و سلّم ) در لابلاى آیات این سوره قرار داده شده است .
و در هر حال آیه همانند سایر آیات قرآن که در شرائط خاصى نازل شده مضمون و محتواى آن کلى و عمومى است و همه مدعیان نبوت و مانند آنها را شامل مى شود.

تفسیر
به دنبال آیات گذشته که اشاره به گفتار یهود در باره نفى نزول کتاب آسمانى بر هیچکس نموده بود، در این آیه سخن از گناهکاران دیگرى است که در نقطه مقابل آنها قرار دارند و ادعاى نزول وحى آسمانى بر خود مى کنند، در حالى که دروغ میگویند.
و در حقیقت به سه دسته از اینگونه افراد در آیه مورد بحث اشاره شده است .
نخست مى گوید: چه کسى ستمکارتر است از کسانى که بر خدا دروغ مى بندند و آیه اى را تحریف و سخنى از سخنان خدا را تغییر میدهند (و من اظلم ممن افترى على الله کذبا).
دسته دوم آنها که ادعاى نبوت و وحى میکنند در حالى که نه پیامبرند و نه وحى بر آنها نازل شده است . (او قال اوحى الى و لم یوح الیه شى ء). دسته سوم آنها که به عنوان انکار نبوت پیامبر اسلام (صلى اللّه علیه و آله و سلّم ) یا از روى استهزاء مى گویند ما هم مى توانیم همانند این آیات نازل کنیم در حالى که دروغ مى گویند و کمترین قدرتى بر این کار ندارند (و من قال سانزل مثل ما انزل الله ).
آرى همه اینها ستمگرند و کسى ستمکارتر از آنها نیست زیرا راه حق را به روى بندگان خدا مى بندند و آنها را در بیراهه سرگردان مى سازند و با رهبرى رهبران راستین مبارزه میکنند، هم خود گمراهند و هم دیگران را به گمراهى میکشانند، چه ظلمى از این بالاتر که افرادى که صلاحیت رهبرى ندارند ادعاى رهبرى کنند آن هم رهبرى الهى و آسمانى .
گرچه آیه مربوط به مدعیان نبوت و وحى است ولى روح آن همه کسانى را که به دروغ ادعاى مقامى را میکنند که شایسته آن نیستند شامل مى شود. سپس مجازات دردناک این گونه افراد را چنین بیان میکند: اگر تو اى پیامبر! این ستمکاران را به هنگامى که در شدائد مرگ و جان دادن فرو رفته اند مشاهده کنى ، در حالى که فرشتگان قبض ارواح دست گشوده اند به آنها مى گویند جان خود را خارج سازید، خواهى دید که وضع آنها بسیار دردناک و اسفبار است (و لو ترى اذ الظالمون فى غمرات الموت و الملائکة باسطوا ایدیهم اخرجوا انفسکم ).
در این حال فرشتگان عذاب به آنها میگویند: امروز گرفتار مجازات خوار کننده اى خواهید شد به خاطر دو کار: نخست اینکه بر خدا دروغ بستید و دیگر اینکه
در برابر آیات او سر تسلیم فرود نیاوردید (الیوم تجزون عذاب الهون بما کنتم تقولون على الله غیر الحق و کنتم عن آیاته تستکبرون ).
نکته ها
در اینجا به چند نکته باید توجه داشت .
۱- مدعیان دروغین نبوت و رهبران قلابى همانطور که مى بینیم به عنوان بد ظالمان در آیه معرفى شده اند و در حقیقت ظلمى بالاتر از این نیست که فکر کسى را بدزدند و عقیده او را تخریب کنند و راه سعادت را بر او ببندند و او را مستعمره فکرى خود سازند.
۲ - جمله باسطوا ایدیهم ممکن است به این معنى باشد که فرشتگان قبض ارواح با گشودن دستها آماده قبض روح آنها مى شوند و ممکن است به معنى دست گشودن براى شروع مجازات آنها بوده باشد .
۳ - اخرجوا انفسکم : جان و روح خود را خارج سازید در حقیقت یکنوع تحقیر از ناحیه فرشتگان قبض ارواح نسبت به اینگونه ظالمان است وگرنه دادن روح و جان کار خود ظالمان نیست بلکه کار آن فرشتگان است ، همانند اینکه هنگام اعدام یک قاتل جانى به او مى گویند اکنون بمیر! و در هر صورت این تحقیر گویا در برابر تحقیرى است که نسبت به آیات خدا و پیامبران و بندگان خدا کرده اند، ضمنا این آیه گواه دیگرى بر استقلال روح و جدائى آن از جسم است . ضمنا از این آیه استفاده میشود که مجازات اینگونه از گناهکاران از همان لحظه جان دادن و مرگ آغاز میگردد.

منبع (ادامه ...):

https://t.me/fazylatha

نیکوترین نیکو ، خُلق نیکو است .

مقدار بهره برداری از زبان

لایَومَ کَیَومِکَ یا أباعَبدِاللّه

امام خامنه ای:

صدا و سیما را دانشگاهی برای تدریس اصول اسلام انقلابی بدانید ...

جوان مومن انقلابی ...

اساتید دانشگاه ...

احساس مسئولیت ...

اقتدار فرهنگی ...

مقاومت ملت ایران ...

عزت اسلامی ...

استقامت ملی ...

امام خامنه ای:

شیعه باید به ولایت افتخار کند و غیر شیعه هم سعی کند آن را بشناسد. ۱۳۷۴/۰۲/۲۸

بخشی از وصیت نامه شهید حاج قاسم سلیمانی:

امروز قرارگاه حسین‌بن علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمّدی(ص).

برادران و خواهرانم! جهان اسلام پیوسته نیازمند رهبری است؛ رهبری متصل به و منصوب شرعی و فقهی معصوم. خوب می‌دانید منزّه‌ترین عالِم دین که جهان را تکان داد اسلام را احیا کرد، یعنی خمینی بزرگ و پاک ما، ولایت فقیه را تنها نسخه نجات‌بخش این امت قرار داد؛ لذا چه شما که به‌عنوان شیعه به آن اعتقاد دینی دارید و چه شما به‌عنوان سنّی اعتقاد عقلی دارید، بدانید [باید] به‌دور از هرگونه اختلاف، برای نجات اسلام خیمه ولایت را رها نکنید. خیمه، خیمه رسول‌الله است. اساس دشمنی جهان با جمهوری اسلامی، آتش زدن و ویران کردن این خیمه است، دور آن بچرخید. والله والله والله این خیمه اگر آسیب دید، بیت الله الحرام و مدینه حرم رسول الله و نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و مشهد باقی نمی‌ماند؛ قرآن آسیب می‌بیند.

بخشی از وصیت نامه شهید مدافع حرم شهید سید احسان میر سیار:

امروزخمپاره‌های جنگ بدون سر و صدا بانوارهای ویدیؤیی به سوی ما پرتاب و چنان حساب شده عمل می‌کنند که گاهی یکی از آنها چندین خانواده را مورد اثابت قرار می‌دهد. امروز این آنتن‌های ماهواره‌اند که کار هدایت توپخانه دشمن را بر عهده دارند.

ای مردم و ای کسانی که نام آزاده برخودگذارده‌اید؛ به پاخیزید که جبهه‌های جنگ امروز به تمام گیتی ما سرایت کرده و در این جنگ مجروحان و کشته شدگان را باید ملبس به لباس‌های بیگانه دید. ای مردم امروز فرهنگ ما مورد تهاجم قرارگرفته است و اگر در این جنگ خدای ناکرده شکست راقبول کنیم باید بگوییم که کارما راتمام شده باید بدانید.

کانال فضیلتها | کانال طاووس الجَنَّه | کانال شَرحِ سِرّ ( تماشاگه راز)

پایگاه اطلاع‌رسانی سید ابراهیم رئیسی:

https://raisi.ir/

الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم

*****

التماس دعا

  • محمد مهدی

تهاجم فرهنگی